koska olen päättänyt siirtää vanhojen tanssit ensi vuoteen", ilmoitti neito sunnuntaina ja minua otti todella päähän. Pikku hiljaa toivuttuani olen päättänyt ajatella, että olihan oikeastaan hyvä päätös: nyt on aikaa suunnitella, sovittaa ja muokata kunnolla ajan kanssa. Loukkasi vain toisen huolettomasti heittämä: "Älä nyt kuitenkaan heitä sitä kangasta roskiin, sitä tarvitaan ensi vuonna.", kun sattumalta muistan, kuinka nopeasti hänellä värimieltymykset muuttuvat. Ja 75 egen kangas on todellakin valittu hänelle sopimaan, minusta se tekisi harmaankalvakan pulleron. Ja sanotaan nyt vielä sekin, että varsinainen syy eli halu laihduttaa terveellisesti tuntuu kyllä saavan huonot toteutumisarviot neidon kotitaloudessa. Mutta toivotaan että vuoden kuluttua puuhaillaan iloisen kiihtymyksen vallassa po. länningin kanssa.

Vähän kuitenkin harmittaa! Ja voiko niitä tansseja noin vain siirtää???

Mutta tämä tästä aiheesta. Sulo ansaitsi matkamarsun ansiomerkin kotimatkalla Hämeestä. Minä ajelin huonossa talvikelissä, satoi lunta melkein koko matkan ja Pohjanmaalla lunta pöllysi paikoin aika kinokset tiellekin. Sulo kuunteli juttujani ja kahautti kannustavasti heiniään. Tosin vaati kaksi yötä kotona ennen kuin se taas kajautti aamulaulunsa jääkaapin oven narahdukselle.

Poikettiin myös Hirvaskankaan liikekeskus Spektrissä. Pentikissä mun oli ihan oikeuskin ostaa Viinimarja-sarjan kulho ja sokerikko ja kermakko, koska mä kerään niitä. Noh, Iittalan Outletissä ei ollut pakkoa, mutta ostin näitä yksiä viinilaseja, koska niitä on jo N:n lahjoittamina ja nyt sai todella edullisesti muihin astioihin käyviä värejä. Kenkäkaupassa taas oli pakko ostaa saapikkaat, koska oli alennusmyynti ja löysin kerrankin sopivat ja mukavat ihananväriset nilkkurit. Onneksi minun helluni lähinnä kannustaa shoppailemaan, kehuipa kerrankin että olen hauskaa katseltavaa, kun äärimmäisen virkkuna ja valppaana tarkkailen maisemaa ja teen sitten syöksyjä löytöjen kimppuun. Sitä paitsi ensi vuosihan on Älä osta mitään vaatteitä, kenkiä, lankoja, kankaita -vuosi, viime vuoden onnistumisesta ei puhuta mitään.